Otursdagen!

Idag har jag verkligen haft rena oturdagen xD

Läskigt & Otur nr: 1 -En sekund, så skulle jag varit påkörd!
Jo, det stämmer!
Jag väntade på pappa vid kronhallen, han skulle ringa om han inte kunde hämta mig, men han ringde inte, så jag tänkte att då kommer han väl. Men sen ringde jag och han svarade inte. Då ringde jag till mamma, vi pratade lite, sen blev allt tyst, det ända jag hörde var tvärnit från en bil. Jag stog bara kvar, och lika fort igen var bilen borta! Jag kunde inte tänka. Allt blev som vitt, allt gick så fort att jag snurrade runt, folk tittade alla pratade... Men det var inte jag... Det var den brevid. En äldre på cykel. Jag hoppas han inte blev skadad... Men jag blev väldigt rädd... Det kunde lika gärna ha varit jag. Han satt på en cykel, bilen åkte rakt in e den, han ramlade omkull, men ställde sig upp snappt. Han frågade om jag mådde bra, det gjorde jag, men ändå inte. Jag hackade bara som svar. Jag kommer inte ens ihåg vad jag svarade, eller om jag svarade. Han var helt oskadd iaf, tror jag. Men han var arg. Mycket arg. Bilisten åkte bara!

Läskigt & Otur nr: 2 -Jag sprang, skrikandes i dfs!
Jo, jag blev så rädd, jag vågade inte gå över trottoaren, det var 1234567890 tusen bilar överallt. Jag ringde till mamma igen och var helt stressad. Sen när vi la på, kändes det som alla stog och stirra på mig. Jag fick panik. Jag sprng rakt över vägen upp för en värsta lång backe och stannade med flåsen i halsen på en lugn plats, där det inte fanns någonting. Men utan att jag visste om det, så hade jag skrikit! Jag skrek att alla skulle sluta stirra! På något sätt kändes det som allt gick i slovmotien och att det var jag som kollade på en film av mig själv när jag sprang där... Sen ringde jag Jennifer...

Läskigt & Otur nr: 3 - Jag skrek "Idiot", bilen tvärstannade och började backa rakt mot mig!
Jag fick gå hem till Jennifer, klockan hade blivit 15.00. Jag var på väg, när jag var vid lugna platen skulle jag gå över en trottoar. Det kom en bil asfort förbi, inte stanna eller något när jag skulle gå över. Jag skrek just då "Idiot!". Bilen tvärstannade och började backa rakt mot mig jättesnabbt! Jag blev asrädd! :o Han öppnade fönstret och ropade:
"Vill du ha sjuts? Ska du hem?"
"Ahaa! Ja gärna
!!" svarade jag glatt, det var min granne som tur var :D
PUHH!!!

Men vänta, det har hänt mer saker!  När jag kom hem förklarade jag allt flåsandes för mamma. Hon bara:
"Ja men det är väl Fredag den trettonde iag?"
"VAA??" svarade jag snopet.
"Eller nej... jag tittade på fel sorry!"
PUUH!!

Läskigt & Otur nr: 4 - Min handled som jag knappt han röra och min tand som flög!
Nu har jag så fruktansvärt ont i handleden så jag kan knappt röra den... Och så ska jag berätta när jag skulle byta om till stallet. Jag hade lite bråttom och hade ont i en lite lös tand. SEn satte jag mig vid spegeln och kollade, sen vickade jag lite på den.
Plopp! Så var den borta! Den typ sprang ut i käften på mig :o Jag sprang runt och leta överallt. Jag blödde nästan inte! Det gjorde inte ont alls! De va konstigt ;)

Mvh
"Nu är det fredagsmys med otursdagen!"

-Jag slåss med dator!-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0