Gårdagens långtur med hästarna

Jag tänkte berätta lite om gårdagens ridtur med Nikita och Nisse.

Janni och jag tog med oss mackor till stallet. Vi mockade och åt sedan. Vi tog sen in hästarna och rycktade dem och sadlade. Jag hade westerntema på Nikita idag och Nisse engelsk vanligt. Vi pckade med ocss morötter till hästarna och saft till oss. Sen bar ridturen av till strömtorp.
Vi skrittade mycket. Vi red in på stigar med mycket hus och villor. Sen kom vi till Jossan och hon hälsade på hästarna och oss.
Sedan skulle vi rida till Jennifer bestämde vi. Då blev vi tvugna att gå igenom en tunnel. Jag trode aldrig att det skulle gå. Men Janni sa till mig att vi måste försöka! Vi fick vänta på alla bilar som kom fram och tillbaka hela tiden. Sen gick jag och Nikita fram först, hon gick bara rakt igenom, jag satt och va livrädd typ. Hon bara gick. Nisse gick efter, han brydde sig inte värst heller! :o
Sen kom vi till Jennifer och hon tog några kort och så. Vi gick vidare längs vägen bland massa trafik. Vi kom fram till Leif och ringde, men då var han inte hemma. Så vi gick vidare. När det kom en grusväg så travade vi lite, Nikita ville helst galoppera, men hon fick göra det. Vi saktade av när det kom bilar och en traktor stog på.
 Ingen häst brydde sig och på vägen såg vi även den nya stora ridbanan i strömtorp. För er som vet vart den är och rakstreckan som finns där. Satte vi hästarna i trav och sen en härlig streckande galopp. Nisse fick jättetravar trav men när Janni väl fick honom i galopp så svångde Nisse, sen precis när de svängde in på en väg så blev Nisse jätterädd för ett rör som stack upp ur vägen (kärl-lossning).
Janni kande inte hålla balansen riktigt och hon flög av. Nisse stannade och lät sig fångas av mig på engång. Janni vilade lite och när det kom ett par som frågade hur det gick så ställde sig Janni upp och sa att det inte var ngn fara. Jag kände mig så dum, för jag höll i hästarna och visste inte vad jag skulle göra eller säga. Så jag stog bara där och glodde typ ;p Fast ja skratta iaf inte! ;p haha, men hon verkade må rätt bra men hon hade ganska stort skrapsår på ryggen. Hemvägen bestog av skritt och en liten galopp o lite trav. Hästarna var bara varma men inte svetta. Så de såg jättenöjda ut! Det var jag med, jag tror Janni var rätt nöjd oxå för hästarna skötte sig super! =)

Janni, Nisse. Jag, Nikita. Fotograf Jennifer Wellne B. Besök även hennes blogg!



Kommentarer
Postat av: jenny

Fina bilder :)

2010-04-10 @ 15:22:07
URL: http://jennycarlen.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Fina bilder :) Ni såg så glada ut när ni kom o red på pållarna :)

2010-04-10 @ 18:47:08
URL: http://nikonda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0